Fijn dat je er bent. Welkom.

Gisteren.

Opgericht door de eerste generatie uit Turkije, volledig op eigen kracht, in het jaar 1991. Een organisatie waar ze elkaar konden opzoeken, steunen en helpen.

Vandaag.

Vandaag de dag is de organisatie een centraal punt van Rotterdam-Zuid. Heeft een groot netwerk van vrouwen en is organisator activiteiten gericht op kinderen en vrouwen.

Morgen.

Een rolmodel voor het hele land over hoe je mensen bind, boeit en behoud. Met de gedachte dat we met z'n allen één maatschappij vormen, met elkaar, voor elkaar.

Islam.
Zorgt voor eenheid

Al jaren brengen we mensen samen en zorgen voor de verbinding,
van heel jong tot heel oud.
Islam, met dit krachtige woord, dat onze inspiratie vormt, versterken we de saamhorigheid tot een mooie eenheid waar één ieder zich thuis voelt.

Eenheid.
Brengt je samen

Safak is een woord in het Turks dat staat voor dageraad. De naam is gegeven door de eerste generatie afkomstig uit Turkije. Elke nieuwe dag brengt nieuwe mogelijkheden met zich mee. Wij zetten ons elke dag in om vrouwen in hun kracht te zetten, dit heeft ons over de afgelopen decennia een onlosmakelijk onderdeel gemaakt in Rotterdam-Zuid.

Vrouwenvereniging Safak is organisatorisch verbonden aan Stichting Birlik. We hebben een focus gericht op vrouwen van alle leeftijden.
Ons aanbod in activiteiten krijgt vooral vorm mede dank aan onze leden en de behoeften die er zijn.

Héél kort over ons aanbod.

Gebedsruimte

Een schone ruimte, te allen tijde toegankelijk en beschikbaar met een capaciteit voor ongeveer 100 personen

Kinderen

Speciale activiteiten gericht op kinderen, met een focus op ontwikkeling en educatie

Educatie

Voor jong tot oud, overdracht van kennis op basis van leerplan en literatuur verzorgt door vakkundigen

Lezingen

Thematisch lezingen of seminars over allerlei onderwerpen, van geloof, geschiedenis tot aan actualiteit

Goede Doelen

Armoedebestrijding, noodhulp, zakaat of een gift. Collecteren namens onze hulporganisatie Link

En nog veel meer...

Inschrijven voor de bedevaart (Hadj), uitvaartfonds, activiteiten om mensen samen te brengen en nog veel meer..

Word lid!

Met de dag groeit onze organisatie, hier krijgen we met z'n allen veel energie van. De blijvende steun van onze leden is onze grootste trots, want zij maken dat wij staan, waar we staan vandaag de dag. Draag ook bij en word vandaag nog lid!